Housewarming party!

Det går väldigt bra med burlekarna. Alfons gillar faktiskt sin bur så mycket att han går in och lägger sig frivilligt i den. Det är ett väldigt gott betyg!
Passade på att filma honom utomhus också... Först är han lite osäker på vad jag vill att han skall göra. Krafsa lite kanske...?
Men efter ett tag så kör han racet inne i buren när belöningen kommer...
Det kan ju gå rätt hett till i vår trädgård när man busar med Alfons och då hamnar ofta leksakerna lite här och där upptäckte jag precis...
Avslutar med några fina bilder på min Velourpojke.
Det är inte fint att gapa, Alfons! Apropå det, ska berätta i nästa blogginlägg om hur det går för Alfons att byta från torrfoder till färskfoder.

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Vi från Alfons fanclub undrar om buren är lätt att fälla ihop och få upp igen.

2011-08-14 @ 20:33:54
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Gudrun svarar Åsa

Hej Åsa!



Den är superlätt att fälla ihop. Det finns en film på hemsidan (http://maelson.de/index.php/soft-kennel-3.html) och instruktioner (http://maelson.de/tl_files/pdf/assembly_instructions_EN.pdf) . Det är en stålram som du bara drar ut rören ur varandra och sen fäller man gavel för gavel. Måste säga att den känns väldigt gedigen. Inte den billigaste men det är en genomtänkt produkt. Jag betalade 1 500 NOK + 344 kr i tull och moms för den här näst största storleken. Det finns ingen återförsäljare i Sverige idag så därför fick jag beställa den från den norska återförsäljaren.



Ha det så bra!



Gudrun & Alfons

2011-08-14 @ 22:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0