Hittade en gammal bild...

Hittade den här gamla bilden på dotterns facebooksida!

Den föreställer Alfons på väg i bilen hem till oss från Siv och Olle i Mästocka helgen före julafton 2009. Så liten han var! Här ligger han tryggt i sina nya mattars knän. Titta vilka ljusa ögon han har på bilden! Nu är de mörkt bruna. Det slog mig häromveckan att de mörknat så att man inte längre lägger märke till dem. Det är ju så det ska vara enligt rasstandarden. Ögonfärgen skall harmonisera med pälsfärgen. Jag kommer ihåg att han fick kritik för de ljusa ögonen på en av hans första utställningar. Även hans långa platta fötter är ett minne blott. Det händer mycket med kroppen på en sådan här storväxt hundras. Alfons är nog inte riktigt färdigväxt förrän om ett år eller så. Apropå färdigväxt - det börjar dra ihop sig till höftröntgen... Ytterligare två från Alfons kull har röntgats med HD A, d v s friröntgade. Väldigt roligt att höra! GRATTIS! En av dem är syster Titzi! Måste nog ta och beställa tid för Alfons... Huvaligen så nervöst! Annars så håller jag på att försöka sätta ihop en egen personsökkurs! Har 3 andra Cane Corsoägare som sagt att de vill vara med. Vi bör vara 6 ekipage för att få det att gå i lås. Om det är någon bloggläsare som känner sig sugen att hänga på, maila mig! Hade tänkt mig en helgkurs och vi är nog lika gröna alihop. Jag känner på mig att detta vore nåt för Alfons som älskar att leta och älskar att leka/kampa. Jag letar just nu med ljus och lykta efter lämplig instruktör så om någon har nåt bra tips - maila mig!
Kärestan Selma har åkt hem till sin familj nu. Alfons vilar ut - det är jobbigt att ha en löptik i huset! Men lite energi hade han i alla fall här på kvällskvisten! Han kom med sin nya tamp och ville att jag skulle kampa lite med honom. Han lyfter en ur soffan - så stark är han! På de här bilderna kan man inte se Alfons fina ögonfärg... ;-) Dumma kamera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0