Höst i luften

Nu faller mörkret fort på kvällskvisten. Tur att husse jobbar mycket hemifrån och kan gå långa promenader dagtid. Idag fick vi hem en stor container för att slänga skräp och husse berättade att Alfons vågade gå in i den! Men det var nog bara för att katten Loke hade gått in först ;-) Började förresten lydnadskurs i tisdags. Det var teori och jag undrar i mitt stilla sinne hur jag nånsin ska lyckas få Alfons att gå med fokus på mig, ta apportbocken och hålla den kvar i typ... ja, jättelänge är det i alla fall. Kul att få lite arbetsuppgifter i alla fall tycker båda Alfons och jag. Det är Lotta Linusson som är instruktör och hon är med i lydnadslandslaget. Får se om vi får träffa Gandalf i helgen... Han är en Dogue de Bordeauxkille på lite drygt ett år och det skulle vara så kul att se om han och Alfons funkar ihop. Återkommer med rapport.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0