Ledsamma nyheter

I veckan som gick fick vi beskedet att Alfons uppfödare Anne-Lee gått bort. Det är så ledsamt och alldeles för tidigt. Hon avled i samma sjukdom som min egen mamma och ungefär lika ung. Jag tror jag kan förstå vad hennes familj och särskilt hennes barn både gått och går igenom just nu. Det är så fruktansvärt orättvist! Jag vet att Anne-Lee alltid följde vad som hände med Alfons här på bloggen och det har alltid känts så tryggt att ha henne som uppfödare. Hon lämnar efter sig många fantastiska hundar och genom dem lever hon kvar i allas våra hjärtan. Vila i frid Anne-Lee och håll ett öga på oss här nere på jorden! Vi ses igen!

Kommentarer
Postat av: Mia

satt och googlade på toncillit och hamnade här på din blogg, ser att även du har en cane corso! kuul :), tänkte därav passa på att fråga dig,

jag har nyligen skaffat en Cc valp som blir 5 månader nu, lite av en dröm som gått i uppfyllelse! :') nu till min undran, när hon legat ner för att vila och sedan reser sig upp och skäller (sker bara när de kommer folk) så låter hon nästan hes och ibland kan de komma ett lite krax.

Har kollat henne i halsen och kan inte hitta något som ser galet ut, men man kan inte låta bli att bli lite nojjig.. Är det något du varit med om med din ?

när hon ligger ner så samlas en massa löshud kring halsen, tänker om det kan vara de som gör att de blir lite av ett tryck när hon ligger, som då lättar när hon hastigt ställer sig upp?.

hon har väldigt god aptit och är pigg och glad.

Är endå lite orolig över att det skulle kunna vara toncillit, ser att du varit in med dina hundar för något liknande? vad har du upplevt för psymtom?



Vore såå tacksam för svar!! Mvh Mia



Ps:kommer självklart kontakta veterinär för att vara på den säkra sidan :) ds.



2012-06-02 @ 16:44:32
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/
Postat av: Gudrun svarar Mia

Hej Mia!



Kul att du hittade till bloggen! Och grattis till den lilla! Ett fantastiskt äventyr väntar dig och din Cilla. Man blir så tokkär i de små liven. Tiden går fort. Alfons fyller 3 år i augusti men det känns som att det var nyss vi hämtade honom. Det du beskriver känner jag inte riktigt igen. Jag kanske har glömt hur det var... Hon äter ju bra, vilket talar för att hon inte har ont i halsen. Det var p g a Alfons dåliga aptit som jag märkte att det inte stod rätt till med hans hals. Det är nog bäst att du kollar med veterinären. Har du kollat med uppfödaren om hon/han har någon idé om vad det vara?



/Gudrun

2012-06-02 @ 18:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0