Min velourpojke - en kamphund?

Många är vi som förfasas över det som hände två cane corsohundar häromdagen. Jag tänker inte länka till den hemska videon. Klarar inte av att se den. Man ser att hundarna bara reagerar som vilken annan hund som helst i den situationen och blir skjutna för det, och det gör mig väldigt arg och ledsen. Det var två väldigt unga hundar vilket leder in mig på nästa fråga… Kuperade hundar? Varför då? Var har han fått tag i dem? Varför äga två väldigt unga hundar när han uppenbarligen inte var en person i balans? Varför dras en viss typ av människor till vår ras? Stackars hundar, säger jag bara! Och tvinga poliserna att utbilda sig så att de kan hantera hundar de möter. Jag kan faktiskt ärligt säga att jag inte har en aning om hur Alfons skulle reagera i en situation om jag ligger ner på marken och han känner att han måste skydda mig. Det kan vara en velourpojke som polisen möter nästa gång och som får falla offer för deras fördomsfulla kulor. För kom inte och säg att utgången skulle bli densamma om det varit två Golden som vaktade sin husse!

Svara ↓


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0